Furcsa új villanyautókkal sokkol a Honda
A Las Vegas-i CES 2025-ön debütált a meghökkentő formájú Honda 0 Saloon és 0 SUV.
A Las Vegas-i CES 2025-ön debütált a meghökkentő formájú Honda 0 Saloon és 0 SUV.
Az egyre több konnektoros autót gyártó kínai SAIC-GM-Wuling fontos mérföldkőhöz érkezett.
Első próbálkozásra is elég tetszetős autót hoztak össze a japánok.
A japán gyártó első saját fejlesztésű EV platformja két év múlva debütálhat.
A Skoda Enyaq mindkét változatának alaposan felvarrják a ráncait.
2025-ben a tavaly eladott elektromos autó mennyiség több mint duplájával tervez a kínai vállalat.
A hazai eladási listákat két Tesla uralja, a bronzérem pedig egy skandináv modellnek jár.
A felfrissített Genesis GV60 műszerfalát egy hatalmas méretű, 27 colos képátlójú kijelző uralja.
Az újfajta koreai aksi az ígéretek szerint 1000 töltési ciklus után is megőrzi eredeti kapacitásának közel 90 százalékát.
A kínai villanyautókat sújtó uniós büntetővámok miatt a nagy gyártók váltottak a tisztán elektromos autókról. A hibrideknél élesedő árverseny tovább nehezíti a már most is szenvedő európai autószektor helyzetét.
A jelentős növekedés ellenére még mindig csak 7 százalék körüli a tisztán elektromos autók piacrésze.
A Hyundai Creta Electric egy feltöltéssel több, mint 470 kilométert képes megtenni.
Tavaly kevesebb Tesla talált gazdára, mint 2023-ban, de az utolsó negyedév igen jól alakult.
Az elektromos új Rimac a V10-es hibrid Red Bull RB17 fő riválisának ígérkezik.
Minden tíz eladott autóból kilenc teljesen elektromos volt náluk tavaly.
2025 elején közel hetven új nyilvános EV-töltőt adnak át Magyarországon, ebből több mint félszáz uniós forrásból létesül, miután lejár az EU-s töltőtelepítési pályázatok első körének teljesítési határideje. Majd pár hónapra rá már a második körben vállalt töltőket kell üzembe helyezni. Összesen öt kör van, 2026 végéig tartó átadásokkal. Közben mozgásban van a magyar pályázat is, ami 2028-as átadásokkal folytathatja a megkezdett utat, ez a projekt a vidéki vakfoltokra telepítene töltőket, egyelőre harmincöt településre, de a pályázat kiírói végül több mint 100 helyszínnel számolnak.
A tisztán elektromos autók piacrésze még a jelentős növekedést követően sem éri majd el a 17 százalékot.
A gyors elektromos átállás öncsonkításra kényszerítette az európai autóipart, ráadásul a kínai gyártóknak kedvez, akik kézben tartják az akkumulátoripari technológiát és a nyersanyagokat is – mondja Várkonyi Gábor autópiaci szakember. Interjú.
A TIME magazin az év találmányait összefoglaló 200-as listáján autós közlekedést megújító ötletek is helyet kaptak. A Cavnue megoldására például Magyarországon is nagy szükség lenne.